Laulu avaruuden kaupungille


Olette kai jo kuulleet, että Seinäjoki on avaruuden pääkaupunki. Kun kuulin sen ensimmäisen kerran, ajattelin, että mitä hullua. No hulluahan täällä vähän on, mutta tämä olikin ihan hupaisa sanaleikki. Meillä on niin avaraa, lakeutta silmän kantamattomiin ja suuruudenhulluutta myös.



Into on kehitysyhtiö Seinäjokisten yritysten menestystä varten. Se on lanseerannut tämän avaruuden pääkaupunkiajatuksenkin. Minäkin olen ollut inton yrittäjyyskoulutuksissa toisinaan. Esiinnyn myös heidän yhdellä videollaan:  LINKKI videoon. Inton neuvotteluhuone kaipasi akustiikkaa ja taidetta. Olen tosi iloinen, että he pyysivät minua maalaamaan heille akustoivan taideteoksen. Kävin suunnittelemassa taulua ensin paikan päällä. Tulin vielä iloisemmaksi, kun sain taiteilijan vapauden toteutukseen.



EK:n kuntarangin tutkimuksen mukaan Seinäjoen seutu on valittu useana vuonna parhaaksi alueeksi harjoittaa yritystoimintaa. Siksikin halusin tähän tauluun mahdollisimman paljon valoa. Taulussa voi nähdä kaupungin ja sen valot. Siinä näkyy myös lakeus, aavat pellot. Taulun keskiosassa koholla oleva kuvio nousee vasemmalta oikealle, kuvastaa minulle ja kai muillekin toivoa, eteenpäin menoa.



Otin tauluun värejä huoneen sisustuksesta, mutta halusin lisäksi vähän ylellisyyttä, joten mukaan tuli kultaa ja muita metallivärejä. Kuvatkoot ne menestystä.  Upotin tauluun myös peilin siruja. Ne heijastavat valoja ja huoneen värejä. Käytän peilin siruja toisinaan tauluissa kuvastamaan heijastusta, siis sitä, että hyvä palaa aina takaisin.  Kun tekee tai puhuu hyvää, saa itselleen hyvää, vähintäänkin hyvän mielen.



Annoin taululle nimeksi ”Laulu avaruuden kaupungille”. Se on laulu, minun, meidän kaupungillemme. 

ps. Olen huomenna, tiistaina 5.3. Seinäjoella, Joupin Cittarissa esittelemässä yritystäni, kun Suomen yrittäjien Kasva Suomi - bussikeirtue kaartaa Seinäjoelle. 

30.-31. olen tauluineni Seinäjoen Pytinkimessuilla

1 kommentti

  1. Lovely favorites post!, Yes!!!! I love this post!!, I fan of your site. You have to keep doing such an article even future. LOVE yours in this

    post!



    FunnyJoke.in

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!