Huttaroon keinutuoli






































Keinutuoli on minun ensimmäinen omilla rahoilla hankkimani kaluste. Ostin sen Pattijoen Vanhasta Eedwartista, kun olin 18 vuotias ja muuttamassa kotoa Ouluun opiskelemaan. Tietysti tarvitsin ennenkaikkea keinutuolin. Ostin myös pari nojatuolia vieraita varten. Sängyn sain tädiltäni ja muutaman astian äidiltäni. Niillä pääsin hyvin oman elämän alkuun.

Olen omistanut keinutuolille oman kirjoituksenikin Se keinutuoli.


Minulla on ollut tapana maalata keinutuolissa pieniä tauluja sen lisäksi, että olen istunut siinä vauva tai isompi lapsi sylissäni. Keinutuoli on ikään kuin toiminut vaatimattomana ateljeenani. Siitä siis syntyi nimi yrityksellenikin: Keltainen keinutuoli.


Keinutuoli edustaa minulle hyvää tuulta ja hitaita päiviä. Jos päivä ei ole hidas, niin istuessaan keinutuoliin sitä väkisinkin rauhoittuu. Keinutuolissa istuessaan on aikaa ajatuksille. Se on leppoisten jutustelujen paikka.






Viime torstaina sain keinutuolin myös kaulaani. Ajattelin pitää korua ainakin taideilloissa ja muissa taidetapahtumissa. Saattaa olla, että se on tullut roikkuakseen kaulassani kaikki päivät. Se on niin iloinen. Se voi muistutella minulle hitaudesta ja huolettomuudesta.  





Korun teki minulle Huttaroo. Se on yritys, joka tekee uniikkeja koruja asiakkaan mallin mukaisesti. Huttaroo tarkoittaa eteläpohjanmaan murteella askartelua, näpertelyä ja puuhastelua. Huttaroo on kahden Seinäjokisen naisen, Anna Koskimäen ja Kati Aurasen yhteinen yritys.




Halusin korun logostani. Lähetin vain Huttaroolle kuvan käyntikortistani, josta he tekivät minulle korun. (Logoni on piirtänyt aluksi veljeni Henri Heimoartista, siitä yksinkertaisemmaksi muokkasimme sitä Petrus poikani kanssa viime kesänä.) Ehkä vielä maalaan tuohon koruunkin tuon yhden pinnan keltaiseksi, jos osaan noin pientä maalata.

Huttarookoru voisi olla ihana lahja äidille tai mumolle. Sen voi teettää esim. lapsen piirustuksesta tai vaikka vauvan jalan jäljestä. Millainen koru voisi yllättää ylioppilaan tai valmistuvan...?



Mukavaa tiistaita toivottelee Virpi kontaten lattialla (iso teos työn alla. Sitä ei onnistu keinutuolissa maalata.)



1 kommentti

  1. Ihana kuulla keltaisen keinutuolin tarina. <3
    Ja kiva on tuo kaulakorukin. Persoonallinen!

    Ihanaa kevään juhlan aikaa sinulle!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!